B2B webbutik

Arbetar du med B2B-kunder ser dina behov för det mesta annorlunda ut jämfört med B2C-affären. Företagskunder gör ofta större inköp, inköpsprocessen sträcker sig oftast över flera dagar, och kraven på individuell prissättning, attesteringar och interna processer är höga.

Ökad försäljning

Produktinformation, videor, bilder, dokumentation, relaterade produkter, recensioner, tillbehör, vad andra också har köpt, inköpslistor, rabattsystem, kupongkoder, fraktmekanismer, kampanjer, etc.

Mekanismerna som kan användas för att öka försäljningen i en B2B-webbutik är många, och vi har erfarenhet av de flesta.

Visning av hurtigkjøpsløsning som lar b2b-kundene handle raskere. Skjermbilde.

Självbetjäning

Låt dina kunder själva registrera beställningar när det passar dem.

Ge kunder tillgång till orderhistorik så att de enkelt kan köpa samma produkter igen. Ge dem tillgång till fakturahistorik, obetalda fordringar, orderstatus, spårningsnummer från Bring med mera.

Dina anställda bör använda sin tid för att lägga till värde för kunden, inte för manuella operationer med orderhantering.

Ge kunder möjlighet att älska dina lösningar mer än konkurrenternas. Det är det självbetjäning handlar om.

Visning av selvbetjeningsløsning for arbeidsklær på min side. Skjermbilde.

Automatisering

Tiden för manuella operationer är förbi. Självbetjäning och integration är centrala faktorer för automatisering.

Automatisering handlar om att ta bort så många mänskliga ingripanden i en process som möjligt.

Låt oss tillsammans gå igenom era processer och se hur mycket tid och pengar ni kan spara genom att tänka på automatisering.

Integrering mellom ulike systemer. Illustrasjon

Integrering

När kunden har registrerat ordern i din webbutik ska den överföras till orderhanteringssystemet.

Om lagersaldot ändras i lagersystemet bör webbutiken uppdateras.

Och när en order har skickats bör ordern kunna spåras i webbutiken via till exempel Bring. Alla relevanta ändpunkter bör integreras: ordrar, produkter, lager, kunder, projekt, fakturor, etc.

Erfaren leverantör

Genom åren har vi levererat ett antal mycket framgångsrika B2B-webbutiker. Lösningar som har minskat våra kunders kostnader betydligt, ökat försäljningen och bidragit till att företag kan använda sin tid till åtgärder som tillför kunden värde – istället för att vara en ordermottagning.

Några av systemen vi erbjuder integrationer till:

Portrett av Therese Bengtsson

Therese Bengtsson

VD, Maksimer AB

Vill du veta mer?

Vi träffas gärna för att diskutera utmaningar och lösningar för dig och din organisation.

Några av våra referenser

  • Enklere Liv

    Enklere Liv

    Revitalisering av Enklere Liv: Effektiv E-handel med WooCommerce

  • Xplora

    Xplora

    ”Vi har varit kunder hos Maksimer sedan 2018 och vi är väldigt nöjda med deras fokus på att hitta bra lösningar och tillgängligheten de har för oss på XPLORA.”

  • Kellox

    Kellox

    WooCommerce webbutik med över 1 miljon produkter till lands och till havs.

  • Hillesvåg Ullvarefabrikk

    Hillesvåg Ullvarefabrikk

    Hillesvåg Ullvarefabrikk har upplevt stadig tillväxt i omsättningen från år till år, bland annat tack vare en toppmodern nätbutik.

  • SimpleDose

    SimpleDose

    Simpledose är ett startup-företag från Australien: moderniserat apoteksbranschen med en specialutvecklad lösning för sortering och utlämning av mediciner. Allt genom WooCommerce.

  • Linda Johansen

    Linda Johansen

    Årets e-handel två år i rad, en e-handel i stark tillväxt.