E-postmarknadsföring

Om dina kunder är företag är dina behov ofta annorlunda än om dina kunder är konsumenter. Företagskunder gör större inköp, köpen sträcker sig ofta över flera dagar och kraven på precision är höga.

Metod

Vi arbetar långsiktigt, strategiskt och målinriktat för att öka försäljningen från e-post.

Referenser

Vi har hjälpt flera kunder att generera försäljning i sina webbutiker genom e-postmarknadsföring.

Nyhetsbrev

Vi skapar innehållsplaner och sätter upp nyhetsbrev via e-post, push, SMS och Facebook Messenger.

Automatisering

Vi automatiserar e-postflödet för att fånga upp övergivna varukorgar, välkomna nya kunder och aktivera inaktiva kunder.

Öka försäljningen i webbutiken genom att lägga till värde i dina e-postmeddelanden.

  • Vad gör du med användaren som lägger något i varukorgen men avbryter innan de checkar ut?
  • Tillför du dina kunder regelbundet värde?
  • Vi kan hjälpa dig att öka din försäljning genom e-postmarknadsföring.

Nyhetsbrev

Bra nyhetsbrev tillför värde för mottagaren. Det är e-postmeddelanden som du vill öppna i en djungel av skräppost.

Med ett sådant tillvägagångssätt kan du öka både din öppningsfrekvens, klickfrekvens och slutligen även din omsättning från e-postmarknadsföringen.

Så jobbar vi

Vi kan hjälpa till med allt från strategi till innehållsplanering, produktion, konfigurering och sändning av e-postmeddelanden. Våra experter har erfarenhet av flera e-postprogram som Mailchimp, Omnisend, Createsend och MailerLite. Själva föredrar vi att använda Omnisend.

  1. Det första frågan vi ställer när vi börjar med e-postmarknadsföring är varför. Varför ska ni använda e-postmeddelanden och vad vill ni uppnå?
  2. Därefter avslöjar vi vilka mottagarna av e-postmeddelandena är. Behöver vi fler segment med olika budskap? Det är också viktigt att beskriva värdet för mottagaren. Varför ska de öppna e-postmeddelandet? Varför ska de klicka och engagera sig? Kort sagt, vad finns det för dem.
  3. Vi beskriver sedan hur nyhetsbreven bör utformas. Vilken struktur bör nyhetsbreven ha? Vilket innehåll ska vi skicka? Vilka konverteringsknappar är viktiga? Hur ska vi mäta effekten och hur ofta ska nyhetsbreven skickas?
  4. Med en plan klar skapar vi en publiceringsplan för nyhetsbreven och lägger det i en kalender.
  5. Sedan kan vi strukturera kontot, definiera segment, utforma kampanjer och skicka ut nyhetsbrev.

Automatisering

Ska du automatisera dina e-postmeddelanden?

Absolut ja.

Automatisering av övergivna varukorgar, välkomstmeddelanden, påminnelser och annat är bra sätt att öka försäljningen och öka kundlojaliteten genom att tillföra värde för era kunder.

Med en strukturerad strategi är detta enkla och effektiva åtgärder för att öka försäljningen i er e-handelsbutik.

När det gäller automatisering av e-post rekommenderar vi att använda mailchimp, omnisend eller metorik.

Så jobbar vi

  1. Först måste vi veta vilka automatiseringsflöden som ska sättas upp. Vi brukar sätta upp tre: nya medlemmar på nyhetsbrevslistan, inaktiva användare (till exempel övergivna varukorgar) och nya kunder.
  2. För varje flöde skapar vi sedan en beskrivning av varje steg i flödet. Dessa steg beskriver vem e-posten ska skickas till, vilken medvetenhetsnivå kunden är på, när e-posten ska skickas, målet för e-posten, innehållet i e-posten och konverteringstriggers för den e-posten. Som ett exempel kan en övergiven varukorg innehålla tre e-postmeddelanden: en påminnelse om övergiven varukorg, en e-post som hanterar invändningar och en utlösare-post med rabatt.
  3. När vi har beskrivit hur de olika e-postmeddelandena bör vara skapar vi utkast till innehållet i e-postmeddelandena.
  4. Efter att innehållet har kvalitetssäkrats och godkänts sätter vi upp flödet och automatiseringen.

Är du redo att öka din försäljning genom e-postmarknadsföring? Kontakta oss så kan vi se hur vi kan hjälpa dig.

Om du behöver hjälp med att öka din synlighet på Google eller öka konverteringsgraden på din webbplats bör du också läsa mer om hur vi kan hjälpa dig med sökmotoroptimering och konverteringsoptimering.

portrett av gustav

Gustav Aqvilin

E-commerce Manager

Vill du veta mer?

Ta kontakt med oss för att diskutera hur vi kan hjälpa ditt företag med ditt nästa e-handelsprojekt.

+46 705441651
gustav.aqvilin@maksimer.com