Linda Johansen

Årets e-handel för andra året i rad, en e-handel med stark tillväxt

Vi har i samarbete med Team Linda designat och utvecklat en prisbelönt webbutik baserad på WooCommerce. I vår webbutik säljer vi våra egna hudvårdsprodukter, som är formulerade och utvecklade av Linda Johansen.

Maksimers samarbete med Linda Johansen är till stor del baserat på ömsesidig respekt. Deras förmåga att ställa krav, samtidigt som de lyssnar på våra rekommendationer, bidrar till en känsla av partnerskap och att vi utvecklar webbutiken i samarbete med dem.

Vi har bland annat skapat en lösning där cirka 30 000 kunder och kunddata migrerades från Mystore till WooCommerce på ett bra sätt. Vi har också utvecklat prenumerationspaket med olika rabattstrukturer som ändras baserat på hur ofta kunden får leveranser, där de som får frekventa leveranser får mer rabatt. Dessutom ordnade vi det så att kunderna kan anpassa sammansättningen av sina leveranser på Mina sidor.

Hudvårdstestet

Vi har utvecklat hudvårdstesten, där man genom en slags frågesport får rekommenderade produkter för sin hudtyp. Vägen till köp därifrån är oerhört kort.

Vi har också en kundklubb som ger olika köpupplevelser för olika kundgrupper. Särskilt Premium-medlemmarna blir särskilt väl omhändertagna med egna erbjudanden, egen innehåll och egna förmåner.

Årets onlinebutik två år i rad!

Varje år utser en oberoende jury de bästa norska nätbutikerna. Linda Johansen vann Netthandelsprisen 2019 och imponerade än en gång juryn år 2020 med sina nyutvecklade webbplatser. Juryn framhävde ”en bra köpupplevelse, kontroll över alla processer och ett medvetet förhållningssätt till hur de ska engagera och skapa kundvärde i allt de gör” som grund då hon mottog sitt andra pris.

bilde av tre lipglosser fra linda johansen

”Linda Johansen vann E-handelspriset förra året och imponerade juryn ännu en gång. Med en mycket bra köpupplevelse, full kontroll över alla processer och en medveten inställning till hur de ska engagera och skapa kundvärde i allt de gör, var de rätt vinnare även i år. De visar utveckling från förra året inom många områden, har en lojal kundgrupp – många av dem är mer som fans, och de har lönsam tillväxt.”

– Juryn, Bring E-handelspriserna

bilde av produktside på lindajohansen.no

Kundens behov i centrum

Nettbutiken är anpassad för att snabbt, enkelt och tydligt svara på kundens behov. Det finns många små och stora funktionella och visuella anpassningar som säkerställer en bra köpupplevelse och konverteringsgrad. Här kommer vi att lyfta fram några av dem som vi tror kan vara till inspiration.

bilde av skin booster på lindajohansen.no
linda johansen nettbutikk

Skapa din egen sminkpalett

Hitta dina favorit-makeuper och sätt in dem i paletten.

Ögonskuggor, rouge, läppstift och highlighter, allt på samma plats. Paletterna är återanvändbara – byt färger så ofta du vill.

makeup palettbygger på lindajohansen.no

Prenumeration

Linda Johansen erbjuder speciella VIP-paket till sina kunder. Dessa är strukturerade som prenumerationserbjudanden som belönar kunder som köper varor med regelbunden leverans. Kunderna kan själva ändra innehållet och styra intervallen för sina prenumerationer.

mobil screenshots fra lindajohansen.no beauty club

Förpackningslösningar

Ved att skapa en anpassad paketlösning för Lindas produkter får man ett mycket effektivt försäljningsverktyg för att öka ordervärdet genom att erbjuda kundanpassade tillbehörsförmåner.

Nya fraktlösningar

Vi använder Posten, Helt hjem och Instabox för frakt. Instabox konceptet innebär leverans av paket till förvaringsskåp, samma dag som beställningen.

bilde av mobil som viser produkt i nettbutikken lindajohansen.no
bilde av mobil som viser fraktmetoder i nettbutikken lindajohansen.no
portrett av jostein nyquist

Jostein Nyquist

Ledare för vårt e-commerce manager-team

Vill du prata?

Kontakta oss för en förpliktelsefri diskussion om hur vi kan hjälpa ditt företag med WooCommerce.

+ 47 55 91 31 35
post@maksimer.no