Agva Kraft
Energiindustrins främsta utmanare på marknaden för försäljning av el till privata hushåll och erbjuder el till konkurrenskraftiga priser.
”Vi hade god erfarenhet av samarbete med Maksimer tidigare, och vi märkte snabbt att de förstod uppdraget väl och hade god genomförandeförmåga. Vi har nu en av de mest effektiva konverteringsmotorerna på den norska elmarknaden.”
– Bjørn Arctander, Marknadsdirektör på Agva Kraft.
Enkelt och snabbt för konsumenten
Maksimer har varit leverantör till elbolaget Agva Kraft sedan de grundades i början av 2015. I grund och botten var uppdraget att skapa en konverteringsmotor för elkunder med enkel och snygg design. Genom att använda olika steg gör detta att man kan byta elleverantör på agva.no på 30 sekunder, något de valt att tydligt framhäva på sin YouTube-kanal.
Snabba och frekventa förändringar
Agva Kraft verkar på en konkurrensintensiv marknad och det finns ständigt behov av justeringar. De syns tydligt på olika elpriskalkylatorer, bland annat på Forbrukerrådets officiella översikt och på privata kalkylatorer som Elskling. Detta är en marknad som noga övervakas av både privatpersoner, press och myndigheter, och elleverantören ställer därför höga krav på att webbplatserna alltid är korrekta.
”Uppkomsten av elpriskalkylatorer på internet har lett till ökad komplexitet för uppdatering av information och kontinuerlig produktutveckling. För oss är det avgörande för valet av leverantör att Maksimer är snabba på bollen så snart vi behöver en förändring eller felrättning.”
– Bjørn Arctander, Marknadsdirektör på Agva Kraft.
Mätning
Eftersom konkurrensen på marknaden är så stor varierar även vilka försäljningskanaler som är effektiva. Vi har hjälpt Agva Kraft med mätning av effekt genom A/B-testning, värmekartläggning och löpande analyser.
”Nils-Fredrik är en expert på att se mönster i tilsynelatande oförståelig data. Detta är viktigt för oss.”
Ett brett utbud av tjänster
Tillsammans med olika försäljningskanaler använder Agva Kraft sociala medier som support- och kundtjänstkanal. Agva Kraft på Facebook stöder således andra sidor, på samma sätt som Twitter och andra kanaler. Elleverantören är medveten om att det inte är nödvändigt att finnas på alla kanaler och att användningen av sociala medier måste väljas med omsorg. Det finns möjligheter att mäta hela denna försäljningsstruktur.
Agva Bedrift
Agva Kraft är främst en leverantör till den norska hushållsmarknaden för el. De har dock så småningom också kommit in på SMB-marknaden och Maksimer har utvecklat beställningssidan Agva Bedrift med utgångspunkt i designen på deras huvudsidor.
Jostein Nyquist
Leder for e-commerce manager teamet vårt
Ska du skapa en webbplats?
Kontakta oss idag för att komma igång med din webbplats.