Agva Kraft

Energiindustrins främsta utmanare på marknaden för försäljning av el till privata hushåll och erbjuder el till konkurrenskraftiga priser.

”Vi hade god erfarenhet av samarbete med Maksimer tidigare, och vi märkte snabbt att de förstod uppdraget väl och hade god genomförandeförmåga. Vi har nu en av de mest effektiva konverteringsmotorerna på den norska elmarknaden.”

– Bjørn Arctander, Marknadsdirektör på Agva Kraft.

Enkelt och snabbt för konsumenten

Maksimer har varit leverantör till elbolaget Agva Kraft sedan de grundades i början av 2015. I grund och botten var uppdraget att skapa en konverteringsmotor för elkunder med enkel och snygg design. Genom att använda olika steg gör detta att man kan byta elleverantör på agva.no på 30 sekunder, något de valt att tydligt framhäva på sin YouTube-kanal.

Snabba och frekventa förändringar

Agva Kraft verkar på en konkurrensintensiv marknad och det finns ständigt behov av justeringar. De syns tydligt på olika elpriskalkylatorer, bland annat på Forbrukerrådets officiella översikt och på privata kalkylatorer som Elskling. Detta är en marknad som noga övervakas av både privatpersoner, press och myndigheter, och elleverantören ställer därför höga krav på att webbplatserna alltid är korrekta.

”Uppkomsten av elpriskalkylatorer på internet har lett till ökad komplexitet för uppdatering av information och kontinuerlig produktutveckling. För oss är det avgörande för valet av leverantör att Maksimer är snabba på bollen så snart vi behöver en förändring eller felrättning.”

– Bjørn Arctander, Marknadsdirektör på Agva Kraft.

Mätning

Eftersom konkurrensen på marknaden är så stor varierar även vilka försäljningskanaler som är effektiva. Vi har hjälpt Agva Kraft med mätning av effekt genom A/B-testning, värmekartläggning och löpande analyser.

”Nils-Fredrik är en expert på att se mönster i tilsynelatande oförståelig data. Detta är viktigt för oss.”

Ett brett utbud av tjänster

Tillsammans med olika försäljningskanaler använder Agva Kraft sociala medier som support- och kundtjänstkanal. Agva Kraft på Facebook stöder således andra sidor, på samma sätt som Twitter och andra kanaler. Elleverantören är medveten om att det inte är nödvändigt att finnas på alla kanaler och att användningen av sociala medier måste väljas med omsorg. Det finns möjligheter att mäta hela denna försäljningsstruktur.

Agva Bedrift

Agva Kraft är främst en leverantör till den norska hushållsmarknaden för el. De har dock så småningom också kommit in på SMB-marknaden och Maksimer har utvecklat beställningssidan Agva Bedrift med utgångspunkt i designen på deras huvudsidor.

portrett av jostein nyquist

Jostein Nyquist

Leder for e-commerce manager teamet vårt

Ska du skapa en webbplats?

Kontakta oss idag för att komma igång med din webbplats.

+ 47 55 91 31 35
post@maksimer.no

Några av våra referenser

  • Enklere Liv

    Enklere Liv

    Revitalisering av Enklere Liv: Effektiv E-handel med WooCommerce

  • Xplora

    Xplora

    ”Vi har varit kunder hos Maksimer sedan 2018 och vi är väldigt nöjda med deras fokus på att hitta bra lösningar och tillgängligheten de har för oss på XPLORA.”

  • Kellox

    Kellox

    WooCommerce webbutik med över 1 miljon produkter till lands och till havs.

  • Hillesvåg Ullvarefabrikk

    Hillesvåg Ullvarefabrikk

    Hillesvåg Ullvarefabrikk har upplevt stadig tillväxt i omsättningen från år till år, bland annat tack vare en toppmodern nätbutik.

  • SimpleDose

    SimpleDose

    Simpledose är ett startup-företag från Australien: moderniserat apoteksbranschen med en specialutvecklad lösning för sortering och utlämning av mediciner. Allt genom WooCommerce.

  • Linda Johansen

    Linda Johansen

    Årets e-handel två år i rad, en e-handel i stark tillväxt.