Maksimer utvecklar lösningar som hjälper företag att automatisera och effektivisera sina affärsprocesser. Så att ni kan ägna mindre tid åt manuellt arbete och mer tid åt att växa och expandera verksamheten.
Microsoft Business Central är en molnbaserad affärscentral som ger företag möjlighet att hantera ekonomi, försäljning, service och lagerstyrning på en integrerad plattform.
För många företag är e-handel en nyckelfaktor för tillväxt och ökade intäkter, särskilt med tanke på den ökande trenden med online-shopping.
Genom att integrera e-handel med Microsoft Business Central kan ditt företag få tillgång till ett kraftfullt ekosystem av funktioner och verktyg som gör det enklare att administrera och driva en webbutik.
Med rätt integrationslösning kan du ansluta din webbutik direkt till Business Central och på så sätt uppnå en sömlös och automatiserad arbetsflöde.
Maksimer har utvecklat en integration som låter dig koppla olika typer av e-handelslösningar direkt till Business Central.
Fördelar med att integrera e-handel med Microsoft Business Central
Genom att integrera e-handel med Microsoft Business Central kan ditt företag dra nytta av flera fördelar som hjälper er att expandera verksamheten online.
- Automatisering: Integreringen av e-handel och Business Central kan automatisera många av de manuella uppgifterna som är förknippade med att driva en webbutik. Detta kan inkludera allt från beställningar och betalningar till lagerhantering och frakt.
- Bättre kundupplevelse: Integrering av e-handel och Business Central kan ge en sömlös och enhetlig kundupplevelse och göra det enklare att hantera kundförfrågningar och ärenden.
- Bättre insikter: Integrering av e-handel och Business Central kan ge bättre insikter i verksamheten genom att all data samlas på en plats. Detta kan hjälpa chefer och anställda att fatta bättre beslut och förstå hur verksamheten fungerar över olika kanaler.
Maksimers hjälp med olika e-handelsplattformar och integrationer mot Business Central
Maksimer erbjuder integrationslösningar mellan webbutiker och Microsoft Business Central.
Följande standardiserade integrationer finns för närvarande:
- Synchronisering av kunder mellan Business Central och webbutiken.
- Överföring av produkter från Business Central till webbutiken.
- Synchronisering av lagerstatus mellan systemen.
- Överföring av produktgrupper från Business Central till webbutiken.
- Ordrar i webbutiken synkroniseras med Business Central.
- Överföring av orderhistorik från Business Central till webbutiken.
Integrationen anpassas enkelt efter behov på olika sätt. Orderrundan är utformad för att effektivisera processen för både dig och kunden.Inköp i butik blir också tillgängligt på kundens konto i webbutiken. På så sätt har både du och kunden fullständig översikt över historiken.
Upptäck hur vår integrationslösning kan göra skillnad för dig – läs mer här!
Therese Bengtsson
VD för Maksimer AB
Vill du veta mer?
Kontakta oss för att diskutera hur vi kan hjälpa ditt företag med ditt nästa e-handelsprojekt.