Skapa automatiska marknadsaktiviteter i din WooCommerce-webbutik.
Marketing Automation
Kan du tänka dig att kontakta alla som inte har beställt något de senaste 6 månaderna? Kunden som har tittat på en produkt i 3 veckor utan att köpa den, kanske med en unik rabattkod? Eller något enklare som ett e-postmeddelande till alla kunder som har lämnat sin varukorg utan att slutföra köpet?
Detta kan lösas på kort tid, men det kommer att generera ökade intäkter under lång tid framöver – automatiskt.
![Skjermbilde fra Marketing Automation](https://maksimer.se/wp-content/uploads/sites/4/2023/08/Marketing-Automation-WooCommerce-1-1024x628.png)
![Metorik logo](https://maksimer.se/wp-content/uploads/sites/4/2023/08/Metorik-logo-750x196-1.png)
Verktyget vi rekommenderar för marknadsautomation för WooCommerce är Metorik. Förutom att vara en marknadsföringsmotor är det också ett mycket bra verktyg för bättre insikt i din webbutiks data än vad du får med standard WooCommerce-dashboard och Google Analytics.
Skicka automatiska e-postmeddelanden och kupongkoder enkelt
Skapa mycket riktade e-postautomatiseringar, baserade på WooCommerce-data som kundens köphistorik, beställningsdatum, prenumerationsinformation, kuponger, hur de hittar din butik och till och med anpassade fält.
![Skjermbilde fra Metoric engage segmenting](https://maksimer.se/wp-content/uploads/sites/4/2023/08/engage-segmenting-1024x464.png)
![Skjermbilde fra Metoric engage message](https://maksimer.se/wp-content/uploads/sites/4/2023/08/engage-message-1024x770.png)
Lag den perfekta e-posten
Att skapa och skriva e-postmeddelanden är gjort så enkelt som möjligt. Ge bara meddelandet en ämnesrad, välj en mall för layout och skriv meddelandet. Resten görs automatiskt.
- Mobilvänlig
- Flexibel
- Använd sammanfogningsfält och variabler
Skapa och skicka ut kupongkoder helt automatiskt
Du kan genom verktyget generera unika WooCommerce-kupongkoder som skapas och skickas med varje e-postmeddelande.
Därefter skickas dessa automatiskt till kunder som uppfyller kraven för kupongen inom din segmentering.
![Skjermbilde fra Metoric engage coupons](https://maksimer.se/wp-content/uploads/sites/4/2023/08/engage-coupons-1024x616.png)
![Skjermbilde fra Metoric engage stats](https://maksimer.se/wp-content/uploads/sites/4/2023/08/engage-stats-1-1024x806.png)
Spåra prestandan och framgången
Efter att ha aktiverat en automatisering kommer du att kunna se nyckelstatistik för den, såsom antalet skickade e-postmeddelanden, vilken procentandel som öppnades och hur många försäljningar den konverterade till din butik.
Ställ in automatiseringsflöden för att se hur långt kunderna går efter att ha mottagit automatiseringen.
![øyvind flatekval, leder for maksimers integrasjonsavdeling](https://maksimer.se/wp-content/uploads/sites/4/2023/06/Oyvind.jpg)
Øyvind Flatekval
Chef för vår integrationsavdelning
Ska vi ta en prat?
Kontakta oss för en förpliktelselös diskussion om hur vi kan hjälpa dig med automatiserade marknadsaktiviteter i din WooCommerce-webbutik.