Linda Johansen
Tillsammans med Team Linda har vi designat och utvecklat en prisbelönt e-handel byggd på WooCommerce. Årets norska e-handel 2020 säljer hudvårdsprodukter framtagna och utvecklade av Linda Johansen.

Maksimers samarbete med lindajohansen.no bygger till stor del på ömsesidig respekt. Deras förmåga att ställa krav, men samtidigt lyssna på våra rekommendationer bidrar till känslan av partnerskap och att vi utvecklar e-handeln i samarbete med dem.
Vi har skapat en lösning där bland annat ca. 30 000 kunder och kunddata migrerades från Mystore till WooCommerce på ett smidigt och bra sätt. Vi har även tagit fram prenumerationspaket med olika rabattstrukturer som ändras efter hur ofta kunden får varor, där de som får täta leveranser får en utökad rabatt. Dessutom ordnade vi det så att kunderna kan skräddarsy sammansättningen av sina leveranser på Min sida.
Vi har även tagit fram hudvårdstestet där du får rekommenderade produkter för din hudvårdstyp genom att svara på ett frågeformulär. Vägen till att sedan köpa produkterna är extremt kort.
Dessutom har vi en kundklubb som ger en annorlunda köpupplevelse för de olika kundgrupperna. Speciellt Premium-medlemmarna är särskilt väl omhändertagna med sina egna erbjudanden, sitt eget innehåll och sina egna förmåner.
Årets e-handel två år i rad!
Varje år väljer en oberoende jury ut de bästa norska nätbutikerna. Linda Johansen vann E-handelspriset 2019 och imponerade återigen 2020 på juryn med sin nyutvecklade hemsida. Juryns motivering ”en bra köpupplevelse, kontroll över alla processer och en medveten relation till hur man engagerar och skapar kundvärde i allt de gör”
Se ett utdrag från prisutdelningen och hör juryns resonemang här.
«Linda Johansen vann priset Online Trade Award förra året och imponerade återigen på juryn. Med en mycket bra köpupplevelse, stenkoll på alla processer och en medveten relation till hur man engagerar och skapar kundvärde i allt de gör, var de rätt vinnare även i år. De visar utveckling från förra året inom många områden, har en lojal kundgrupp – många av dem kan betraktas som fans och de har en lönsam tillväxt.»
– Juryn, Netthandelsprisene 2020
Kundens behov i fokus
E-handeln är anpassad för att svara på kundens behov så snabbt, enkelt och tydligt som möjligt. Det finns många funktioner och visuella justeringar som säkerställer en bra köpupplevelse och en hög konverteringsgrad. Här kommer vi att lyfta fram några av dem som vi tror kan vara en inspiration.

Paketlösningar
Vi har skapat en skräddarsydd paketlösning för Lindas produkter. Paketlösningen har visat sig vara ett mycket effektivt säljverktyg som med sitt skräddarsydda tillbehörserbjudande ökat kundernas ordervärde

Prenumeration
Linda Johansen erbjuder speciella VIP-paket till sina kunder, dessa är uppsatta som prenumerationsprodukter där kunderna belönas om de köper varor med återkommande leverans. Kunder kan ändra innehållet och kontrollera intervallet för sina prenumerationer.

Fraktlösningar
Lindajohansen.no använder Posten, Helt hjem och Instabox för frakt. Instabox lanserades nyligen i Norge och konceptet är paketleverans till förvaringsskåp, samma dag som man beställer.
