Marknadsautomatisering för WooCommerce

Publisert:

Skapa automatiska marknadsaktiviteter i din WooCommerce-webbutik.

Marketing Automation

Kan du tänka dig att kontakta alla som inte har beställt något de senaste 6 månaderna? Kunden som har tittat på en produkt i 3 veckor utan att köpa den, kanske med en unik rabattkod? Eller något enklare som ett e-postmeddelande till alla kunder som har lämnat sin varukorg utan att slutföra köpet?

Detta kan lösas på kort tid, men det kommer att generera ökade intäkter under lång tid framöver – automatiskt.

Skjermbilde fra Marketing Automation
Metorik logo

Verktyget vi rekommenderar för marknadsautomation för WooCommerce är Metorik. Förutom att vara en marknadsföringsmotor är det också ett mycket bra verktyg för bättre insikt i din webbutiks data än vad du får med standard WooCommerce-dashboard och Google Analytics.

Skicka automatiska e-postmeddelanden och kupongkoder enkelt

Skapa mycket riktade e-postautomatiseringar, baserade på WooCommerce-data som kundens köphistorik, beställningsdatum, prenumerationsinformation, kuponger, hur de hittar din butik och till och med anpassade fält.

Skjermbilde fra Metoric  engage segmenting
Skjermbilde fra Metoric engage message

Lag den perfekta e-posten

Att skapa och skriva e-postmeddelanden är gjort så enkelt som möjligt. Ge bara meddelandet en ämnesrad, välj en mall för layout och skriv meddelandet. Resten görs automatiskt.

  • Mobilvänlig
  • Flexibel
  • Använd sammanfogningsfält och variabler

Skapa och skicka ut kupongkoder helt automatiskt

Du kan genom verktyget generera unika WooCommerce-kupongkoder som skapas och skickas med varje e-postmeddelande.

Därefter skickas dessa automatiskt till kunder som uppfyller kraven för kupongen inom din segmentering.

Skjermbilde fra Metoric engage coupons
Skjermbilde fra Metoric engage stats

Spåra prestandan och framgången

Efter att ha aktiverat en automatisering kommer du att kunna se nyckelstatistik för den, såsom antalet skickade e-postmeddelanden, vilken procentandel som öppnades och hur många försäljningar den konverterade till din butik.

Ställ in automatiseringsflöden för att se hur långt kunderna går efter att ha mottagit automatiseringen.

øyvind flatekval, leder for maksimers integrasjonsavdeling

Øyvind Flatekval

Chef för vår integrationsavdelning

Ska vi ta en prat?

Kontakta oss för en förpliktelselös diskussion om hur vi kan hjälpa dig med automatiserade marknadsaktiviteter i din WooCommerce-webbutik.

Prova även vår prisberäknare här